السيد الخميني
77
صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )
بيانات [ براى يكى از سردفتران اسناد رسمى ( مخالفت روحانيت با اسرائيل و بهاييها ) ] زمان : 12 شهريور 1341 / 3 ربيع الثانى 1382 مكان : قم موضوع : مخالفت روحانيت با اسرائيل و بهاييها مخاطب : يكى از سردفتران اسناد رسمى تهران « 1 » [ بسم اللَّه الرحمن الرحيم ] ما با « اسرائيل » و « بهاييها » مخالفيم « راهى كه من انتخاب كردهام راهى است كه مردم خواهان آن مىباشند . و اگر من هم مثل دولتيها حرف بزنم مردم مرا هم طرد خواهند نمود . من با هيچ يك از كشورهاى مسلمان رابطهاى ندارم « 2 » . . . ولى موقعى كه اختلافاتى بين همان كشورهاى اسلامى و حكومت يهود به وجود مىآيد ، چارهاى جز جانبدارى از حكومتهاى اسلامى ندارم . و اگر دولت ايران ، رابطهء خود را با كشور اسرائيل قطع كند ، آن وقت روحانيت ايران يكصدا بر ضد تحريكات كشورها . . . عليه حكومت شيعهء ايران ، قيام خواهند نمود اكنون كه پيشرفت آثار تمدن غرب و همچنين نفوذ تبليغات كمونيستى ، بسيارى از مردم ايران و جوانان ما را به سوى فساد كشانيده ، براى جلوگيرى از اين خطر بزرگ ، چارهاى جز تقويت امور معنوى در مردم نيست ؛ و كسانى كه به نام تجدد ، روحانيت را ضعيف مىكنند به توسعهء فساد دامنمىزنند . ما با اسرائيل و بهاييها نظر مخالف داريم و تا روزى كه مسئولين امر ، دست از حمايت اين دو طبقه برندارند ، ما به مخالفت با آنها ادامه مىدهيم . »
--> ( 1 ) - بيانات امام خمينى از گزارش « خيلى محرمانه » مورخ 12 / 6 / 1341 ساواك استخراج گرديده است . گزارش زبور با اين جمله آغاز مىشود : « آيت اللَّه خمينى به يكى از سردفتران اسناد رسمى تهران كه اخيراً به قم رفته و با وى ملاقات كرده ، اظهار داشته است . . . » ( 2 ) - در آن زمان رژيم شاه با تبليغات خويش مخالفينِ همسويى اين رژيم با اسرائيل را وابسته به كشورهاى عرب ( مصر ، عراق و . . . ) معرفى مىكرد . سخن امام خمينى ، در حقيقت تكذيب اين ادعاى نارواى رژيم است .